Když nemáš dost peněz na webovou platformu, je dobré ji začít budovat jinde nebo zaměřit svou energii jinam?

22.12.2023

Nesabotuj sama sebe zaměřením své energie tam, kde ti to nepomůže...

Odpovídala jsem na dotaz jedné ženy, zda má přejít z Miowebu na nějakou levnější platformu a jakou, jelikož částka, kterou nyní za web platí, je pro ni vysoká.

Její situaci moc dobře rozumím, mám také tři děti, jsem s nimi sama a vím, jak jakýkoli výdaj navíc dokáže být v určitých situacích "smrtící".

V takovéto situaci je třeba si dát pozor, aby nás neodvedla od skutečných záměrů a nebyla pouze prostředkem prokrastinace či sabotáže našich záměrů.

Proč?

Okamžitě se v komentářích vyrojila spousta rad, že jednoznačně je nejlepší přejít na otevřený systém, kde si naprogramujete cokoli, což na Miowebu možné není, a že Mioweb je drahý...

Och.

Nikdy bych si nedovolila tvrdit, že jakékoli jedno řešení je nejlepší pro každého, protože si s ním mohu vytvořit cokoli. 

Stejně jako Mioweb není perfektní univerzální řešení pro každého, není ani Wordpress automaticky super řešení pro kohokoli.

Někdo rád a rychle umí uvařit v několika hrncích, jiný zas raději Thermomix :-).

Někdo rád řadí manuálně, jiný raději automat.

Někdo miluje doma spoustu věciček, jiný potřebuje kolem sebe jen minimum věcí.

Wordpress je těch milion věciček. Mioweb je uhlazené, spíše "minimalistické" prostředí se snadno dostupnými funkcemi, které využiješ při automatizaci podnikání.

Existují i jiná řešení "krabicového" typu, vždy je však třeba koukat na to, co dotyčný uživatel potřebuje a co mu vyhovuje a co potřebuje a bez čeho se určitě neobejde.

Stejně jako nelze říci, že něco je drahé. Vždy zálěží s čím to porovnáváme a kdo to porovnává. Někdo si nekoupí andělskou svíčku ani za korunu, jiný klidně i za několik tisíc. Jde o to, v čem a jak kdo vnímá hodnotu svých i cizích služeb.


Ale nechci se tu zabývat tím, která platforma či cena je nejlepší a tak dále.

Co jsem poradila já? Jako koučka zabývající se energií a jejím praktickým zapojením nejen do podnikání?

Jak jsem už řekla, dala bych si pozor, abych aktivitou kolem změny webu neodběhla od svých záměrů. 

Ať už současné webové řešení stojí 5.000 Kč ročně, jako v tomto případě, nebo 25.000 Kč ročně, je na místě se zeptat:

1) Stojí mi to opravdu za tu změnu?

Vím moc dobře, kolik je to energie. Takových změn webů jsem absolvovala již několik. 

Vytvořit celý web znovu, naučit se pracovat v novém prostředí. 

Nehledě na to, že funkce, které na Miowebu jsou snadno dostupné pro automatizaci kampaní (rozuměj - například přesměrování po určitém čase od vstupu na stránku, či povolení vstupu pouze určitým uživatelům na stránku na základě uložených cookies), prostě ve wordpressu běžný uživatel jen tak nenaprogramuje. 

V situaci, kdy nemám (nebo nechci dávat) prostředky na stávající web, je tedy vhodné investovat finanční, časové, energetické, mozkové prostředky do tvorby jiného?

2) Co od webu očekávám?

Chci prostě mít web - jak často slýchávám od klientek. Nebo chci prostřednictvím něho něčeho dosáhnout?

Web sám o sobě mi klienty jen tak nepřivede a jen tak neprodá mé služby. 

Je tedy v mé situaci pro mne výhodné a rozumné věnovat peníze, týdny času a energie do tvorby či změny webu?

3) Potřebuji vůbec web?

Je tedy web opravdu teď to, co potřebuji? Nebo je to spíš hudba budoucnosti, aby vše šlapalo na automat? Budu web tvořit spíš proto, že ho mají ostatní a "že by se to mělo"?

4) Leží skutečný problém ve financování webu?

Co je skutečným problémem? Nemám dost peněz? Nevím, jak prodávat? Nemám co prodávat? 

Nebude nyní efektivnější a pro mne ve finále příjemnější zaměřit pozornost na získání peněz? 

Čili například na prodej nebo jinou formu spoupráce/zaměstnání, cokoli, co může NYNÍ v podstatě okamžitě pomoci?

5) Co získám změnou webu a zaměřením pozornosti tímto směrem? 

Čím, co nechci dělat, se nebudu muset zabývat, když začnu web měnit?

Čím, co ráda dělám, se naopak už nebudu moct zabývat, pokud se rozhodnu web si ponechat?

Dostáváme se oklikou opět k tomu, co už jsem říkala. Zda web potřebuji, proč, co tím sleduji, a jestli to vůbec potřebuji nyní v této situaci řešit.


Z hlediska energie je zajímavé pozorovat, jak mnoho v online prostředí podnikajících žen tímto způsobem krásně prokrastinuje, protože jen zdánlivě pracují a udržují se zahlcené (a nesoudím, já to dělala taky a dlouho!) v dobré víře, že to tak je nejlepší. 

A často si neuvědomí, že pro prodej web ani nepotřebují, že vlastně potřebují klienta, peníze, nikoli skvělou grafiku nebo nějakou práci pro práci samotnou apod. 

Podnikat můžeš i technicky a strategicky jednoduše, třeba i bez webu a reklam.

Nechci soudit, zda má dojít u této konkrétní ženy ke změně platformy, zrušení či ponechání webového řešení. Na to znám zatím moc málo informací. Navíc vše je na ní a já jí budu k ruce, jak už jsme se domluvily, aby si věci mohla krásně pro sebe ujasnit.

Chci ti touto cestou otevřít pohled svými otázkami tak, abys řešení mohla nalézt sama taky a nenechala svou energii proudit tam, kde ti to nepřinese potřebný efekt a nebude to v souladu s tvou vizí a záměrem.

Pokud potřebuješ, napiš mi a na poznávacím callu můžeme do tvé situace vnést větší jasno.

Pojď si také plnit své sny...

A nebo si domluv poznávací 20 minutový hovor a podíváme se, co zrovna ty a tvé podnikání potřebujete a zda je pro tebe ideální osobní individuální či skupinová spolupráce se mnou.